17 Şubat 2021 tarihinde TOBB SEİK Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) yetkilileri ile elektronik ortamda toplantı gerçekleştirdi.
17 Şubat 2021 tarihinde, SEDDK Başkan Yardımcısı Mete GÜLER, SEDDK Hayat Dışı Düzenleme Daire Bşk. Işıl KONYA, SEDDK Uzmanları, TOBB SEİK Bşk. Ahmet Nedim ERDEM, SEİK Üyeleri ile TOBB Sigortacılık Müdürlüğü yetkililerinin katıldığı toplantıda;
1- Maden Atamaları,
- Eksper ve Uzman listelerinin oluşturulması,
- Atama Esasları,
- Denetim Kriterleri ve Prosedürü,
2- Sigorta Şirketlerinin Taban Ekspertiz Ücret Tarifesine Aykırı Uygulamaları,
3- Değer kaybı Atamaları,
- Ücret,
- Eksper Listesinin oluşturulması,
- Atama usul ve Esaslarının Belirlenmesi,
- Bazı Sigorta Şirketlerinin değer kaybı dosyaları için atama yapmaması,
- Eksper Dışındaki Kişilerin Değer Kaybı Raporu Düzenlemesi,
4- SBM Üzerinden Eksper Atama Süreçlerinin İyileştirilmesi,
5- SBM'den ihtiyaç duyulan raporların temin edilememesi,
6- Sigorta Şirketlerinin Hasar Verilerini/Eksper Raporlarını SBM’ye Aktarmaması,
7- Motorlu Araç Sigortaları Kapsamında Tam Hasara ya da Ağır Hasara Uğramış Araçlarla İlgili Mevzuata Aykırı Uygulamaların Önlenmesi Hakkında Genelge çerçevesinde tüm tam ve ağır hasar dosyalarında eksper raporunun zorunlu olması,
konularına ilişkin karşılıklı görüş alış verişinde bulunuldu.